.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشاهده دو گونه پرنده کمیاب در تالاب بین المللی لاهیجان

رییس اداره محیط زیست لاهیجان گفت: کارشناسان این اداره موفق به مشاهده و عکسبرداری از 4 قطعه پرنده از گونه بسیار کمیاب به نام اردک دم دراز با نام علمی clangula hyemalis و یک قطعه قرقاول در تالاب بین المللی امیر کلایه شدند.

به گزارش شمال نیوز ، مهندس حسین مظلومی اظهار داشت: اردک دم دراز از راسته غازسانان anseriformes تیره، مرغابیان anatidae و زیر تیره اردکها anatinae و از جمله اردکهای غواص diving ducks می باشد که دارای پراکنش بسیار محدود و در زمره پرندگان بسیار کمیاب در ایران به شمار میرود.

وی افزود: این پرنده از گونه های حمایت شده در جهان بوده و حضور آن در تالاب بین المللی امیر کلایه نشان دهنده اهمیت بالای این تالاب به عنوان زیستگاهی منحصر به فرد در جهت حفظ گونه های ارزشمند است.

مهندس مظلومی تصریح کرد: وجود قرقاول در شاخه غربی امیر کلایه که بیشتر بوته زارها را به عنوان زیستگاه انتخاب میکند نشان دهنده تنوع زیستگاهی امیرکلایه می باشد.

رییس اداره محیط زیست لاهیجان در پایان با بیان این مطلب که اگر چه قرقاول را در مناطق دیگر نیز میتوان مشاهده نمود، خاطرنشان کرد: حضور این پرنده در امیر کلایه به عنوان پناهگاه حیات وحش یعنی منطقه ای که حضور شکارچیان سودجو درآن ممنوع میباشد میتواند نوید بخش آینده ای بهتر در جهت حفاظت از این گونه حمایت شده باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

veterinary medicine 23 آبان 1389
nice post. thanks.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.147 seconds.